Laskutusneuvojamme Enni palvelemassa asiakasta.

Asiakaspalvelustamme kysyttyä syksyllä 2024 

Keräsimme jälleen asiakaspalveluumme tulleet usein kysytyt kysymykset vastauksineen. Kannattaa tutustua kysymyksiin ja vastauksiin – saatat saada vastaukset sinuakin askarruttaneisiin aiheisiin. 

Miten ja milloin ilmoitan vesimittarilukeman? 

Kysymme syksyisin vesimittarilukemaa asiakkailtamme, joilla on manuaalinen vesimittari. Näin voimme huomioida mahdolliset muutokset laskutuksessa. Voit ilmoittaa vesimittarilukemasi Vesi Tasku -palvelumme kautta, vesimittarinlukukortilla tai sähköpostilla asiakaspalveluumme

Jos sinulla on etäluettava vesimittari, sinun ei tarvitse ilmoittaa vesimittarilukemaa, sillä saamme sen etäluennan kautta.  

Mikä vesijohdon tonttisulku on ja missä se sijaitsee? 

Vesijohdon tonttisululla tarkoitetaan talosulkuventtiiliä. Venttiili mahdollistaa koko kiinteistön vesien sulkemisen ja avaamisen nopeasti niin huoltotoimenpiteissä kuin hätätilanteissakin. Tämän vuoksi on tärkeää, että sen sijainti on tiedossa ja venttiili on toimintakunnossa.  

Tonttisulku sekä viemärin ja hulevesiviemärin tarkastuskaivo tai -putki sijaitsevat pääsääntöisesti kiinteistön rajalla lähellä runkolinjoja. Asiakkaan vastuulle kuuluu tietää, missä tonttisulku sijaitsee. Mikäli et tiedä tonttisulun sijaintia, voimme tulla näyttämään sen sinulle. Ota tällöin yhteyttä asiakaspalveluumme

Tutustu vesihuollon ja asiakkaan väliseen vastuunjakoon 

Laskuni ei ole mielestäni tullut perille. Mistä saan laskukopion? 

Voit tilata laskusta kopion Intrum Oy:n kautta. Intrum palvelee ma–pe klo 7.30–20 ja la klo 9–16, puh. 09 2291 1790 tai www.intrum.fi/maksuvalvonta. Jos käytössäsi on e-lasku, näet laskukopiot/e-laskut verkkopankistasi. Tutustu e-laskuun. 

Mistä löydän sähkön verkkopalvelusopimukseni?  

Verkkopalvelusopimus on toimitettu postitse paperisena ilmoittamaasi osoitteeseen. Näet myös laskultasi sopimukseesi liittyviä tietoja, kuten sulakekoon ja tariffin. Jos haluat tilata verkkopalvelusopimuksen uudestaan, voit olla asiakaspalveluumme yhteydessä sähköpostitse: asiakaspalvelu@nivos.fi.  

Muutan kerros- tai rivitaloon. Mitä minun tulee huomioida sähkön ja veden osalta? 

Sähkö: Kun muutat kerros- tai rivitaloon, teethän ensin sähkönmyyntisopimuksen sähkön myyjäyhtiön kanssa. Saamme tiedot suoraan sähkönmyyjältäsi ja teemme sinulle automaattisesti verkkopalvelusopimuksen. Sinun ei tarvitse huolehtia sähköliittymästä, koska kerros- ja rivitaloissa taloyhtiö omistaa sen.  

Vesi: Asunto-osakeyhtiöisissä kerros- ja rivitaloissa taloyhtiö omistaa vesiliittymät, jolloin sinun ei tarvitse huolehtia vesiliittymään siirtymisestä. Taloyhtiö laskuttaa sinua erikseen veden käytöstäsi. Joissakin kohteissa liittymät on jaettu hallinnanjaolla ja näissä tapauksissa liittymät tulee siirtää omiin nimiin vesiliittymän omistajanvaihtolomakkeen kautta. Jos et ole varma, kuuluuko liittymä sinulle vai taloyhtiölle, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme

Lue lisää: Ohjeita muuttajalle 

Mistä verkkosivuiltanne löydän tietoa häiriöistä? 

Sähköverkon häiriöt näet sähkön tilannekartalta ja vesihuollon häiriöt Vesihuolto tiedottaa -sivultamme. Nettiin ja valokuituun liittyvistä häiriöistä kerromme Nettituki tiedottaa -sivultamme.  

Ennakkoon tiedossa olevista häiriöistä tiedotamme asiakkaitamme etukäteen verkkosivujemme lisäksi tekstiviestitse ja/tai kirjeitse. Äkillisissä häiriöissä tiedotamme verkkosivuillamme ja mahdollisuuksien mukaan tekstiviestitse.  

Miten saan tiedon vesihuollon häiriöistä puhelimeeni?  

Saat tiedon asuntoasi/kiinteistöäsi koskevista vesihuollon häiriöstä suoraan puhelimeesi tilaamalla häiriöviestit täältä. Palvelu on maksuton ja käytössä vesihuollon toiminta-alueellamme Mäntsälässä ja Pukkilassa. 

Mistä voin tilata sähkölinjojen suojauspalvelun puunkaadon ajaksi? 

Sähkölinjan suojauspalvelussa asentajamme tulevat varmistamaan, etteivät sähkölinjamme vahingoitu sen läheisyydessä olevia puita kaadettaessa ja aiheuta siten vaaraa ihmisille. Voit tutustua suojauspalveluumme ja tilata asentajamme auttamaan täältä. Neuvonta ja sähkölinjan suojauspalvelu on asiakkaillemme maksutonta, kun asiakas hoitaa puun kaadon ammattiapua käyttäen tai itse.  

Kannattaako aurinkopaneeleita tilata ja asentaa syksyllä?  

Kyllä kannattaa. Syksyllä päivät lyhenevät ja sää on usein pilvinen, mutta sekaan osuu myös hienoja aurinkoisia syyspäiviä, jolloin paneelit tuottavat oikein hyvin. Kun asennutat paneelit syksyllä, ovat ne valmiina ottamaan vastaan kevään ensimmäiset aurinkoiset päivät. Tutustu aurinkopaneelipaketteihimme ja ota yhteyttä. Autamme mielellämme löytämään juuri sinun tarpeisiisi sopivan ratkaisun. 

Talven lähestyessä kotini lämmityskustannukset mietityttävät. Miten saisin niitä alemmas?  

Ymmärrämme huolesi, koska Suomessa kotien lämmitykseen kuluu jopa puolet kodeissa käytetystä energiasta. Siksi energiansäästötoimet kannattaa aloittaa lämmityksestä. Tutustu konkreettisiin energiansäästövinkkeihimme, joilla voit vähentää sähkönkulutustasi. 

Kannattaako ilmalämpöpumppua huoltaa?  

Kyllä kannattaa. Pitämällä hyvää huolta ilmalämpöpumpustasi varmistat, että laitteesi toimii tehokkaasti ja vältyt ikäviltä laiterikoilta. Suosittelemme huollattamaan laitteiston säännöllisesti ammattilaisella. Tutustu huoltopakettiimme ja tärkeimpiin hoito-ohjeisiin, joita sinun kannattaa itse tehdä. 


Haluatko pysyä ajan hermolla? Tilaa uutiskirjeemme!

Syötä sähköpostiosoitteesi alla olevaan kenttään ja saat ensimmäisten joukossa tietoa energiaan, veteen ja lämpöön liittyvistä ajankohtaisista aiheista (max 1-2 kertaa kuukaudessa)! Lähettämällä sähköpostiosoitteesi annat meille luvan tallentaa tietosi asiakasrekisteriimme. Käsittelemme asiakastietojasi huolella, tästä linkistä pääset lukemaan tietosuojaselosteemme.