Sähkönkulutuksen tuntikohtaisessa raportoinnissa puutteita

Päivitys 5.6.

Tällä hetkellä sähkönkulutuksen tuntikohtainen raportointi toimii lähes normaalisti.

Toukokuun alkupuolen tuntikohtaisessa raportoinnissa on yhä osalla asiakkaistamme puutteita. Teemme jatkuvasti palveluntarjoajiemme kanssa todellisiin kokonaiskulutuslukemiin pohjautuvia tuntikohtaisia arviointeja ja päivitämme tietoja mahdollisimman ripeästi. Tilanteissa, joissa laskutus perustuu puutteellisiin tietoihin, teemme korjaukset verkkopalvelulaskullesi takautuvasti päivitettävien kulutustietojen arviointien mukaisesti. Sähkönmyyjäsi vastuulla on vastaavien korjausten tekeminen sähkölaskullesi myös takautuvasti.


Päivitys 30.5.

Sähkönkulutuksen tuntikohtaisessa raportoinnissa on osalla asiakkaistamme edelleen puutteita. Häiriö on odotettua suurempi ja koskee useamman energiayhtiön raportointia. Palveluntarjoajamme ovat suorittaneet lukemien korjauksia ja arviointeja, mutta häiriön laajuuden sekä varttimittauksen suurten datamäärien takia toimenpiteet ovat kestäneet odotettua pidempään.

Nivos Onlinessa tasaisena kulutuksena näkyvä aikajakso on jaettu seuraavasta mittarilta saadusta todellisesta kokonaiskulutuslukemasta, joka on jaettu tasaisesti tunneille.

Tilanteissa, joissa tuntikohtaisia mittaustietoja ei ole saatavilla, toimimme Energiaviraston vahvistamien ja käytössämme olevien sähköverkon verkkopalveluehtojen mukaisesti. (Ehdot, kohta 7.4.: Jos mittauslaitteisto on tuntimittauslaitteisto, mittarilta siirretään kulutusta koskevat tiedot voimassa olevien määräysten mukaisesti. Verkonhaltijalla on oikeus arvioida mittaustiedot sähkönkäyttöpaikan aikaisempaan sähkönkulutukseen perustuen, jos mittaustiedot eivät ole saatavilla tuntimittauslaitteiston tilapäisen tiedonsiirto- tai laitteistohäiriön vuoksi. Sähköverkon verkkopalveluehtoihin voit tutustua tällä sivulla).

Kokonaiskulutuksen tuntikohtainen arviointi tehdään Energiateollisuuden ohjeen mukaisesti aikaisempaan kuuden viikon kulutukseen perustuen.

Kaikki käytettävissä olevat resurssit on nyt valjastettu toimeen, jotta kaikkien asiakkaidemme toukokuun kulutustiedot saataisiin korjattua tai arvioitua. Käsittelemme asiaa palveluntarjoajiemme kanssa päivittäin, kunnes tilanne on taas normaali. Teemme yhdessä kaikkemme, jotta tilanne normalisoituisi mahdollisimman pian ja vastaavia häiriöitä ei tapahtuisi jatkossa.

Pahoittelemme vilpittömästi häiriöstä aiheutuvaa harmia!


Päivitys 20.5.

Sähkönkulutuksen tuntikohtaisessa raportoinnissa on edelleen puutteita. Nivos Onlinessa tasaisena kulutuksena näkyvä aikajakso on jaettu seuraavasta mittarilta saadusta kokonaislukemasta, joka on jaettu tasaisesti tunneille.

Häiriö on odotettua suurempi ja koskee useamman energiayhtiön raportointia. Häiriön laajuudesta johtuen emme ole vielä saaneet palveluntarjoajalta tarkkaa arviota korjausten kestosta.

Teemme palveluntarjoajamme kanssa kaikkemme, että ongelma saadaan korjattua mahdollisimman pian. Pahoittelemme vilpittömästi häiriöstä aiheutuvaa harmia.


Päivitys 16.5.

Sähkönkulutuksen tuntikohtaisessa raportoinnissa on edelleen puutteita. Nivos Onlinessa tasaisena kulutuksena näkyvä aikajakso on jaettu seuraavasta mittarilta saadusta kokonaislukemasta, joka on jaettu tasaisesti tunneille.

Häiriö on odotettua suurempi ja koskee useamman energiayhtiön raportointia. Häiriön laajuudesta johtuen emme ole vielä saaneet palveluntarjoajalta tarkkaa arviota korjausten kestosta.

Pahoittelemme vilpittömästi häiriöstä aiheutuvaa harmia!


Päivitys 14.5.2024

Sähkömittareiden luennassa ollut häiriö on saatu korjattua. Tänään ilmestyneet edellispäivän (13.5.) kulutustiedot ovat suurelta osin tulleet oikein, mutta ajanjaksolla 7.-13.5.2024 kulutustiedot saattavat esiintyä vielä tasalukemina. Paikkausluentaa tehdään koko ajan ja tavoitteena on saada korjattua kulutustiedot Nivos Onlineen mahdollisimman pian. Pahoittelemme vilpittömästi häiriöstä aiheutuvaa harmia!


Julkaistu 13.5.2024

Sähkömittareiden luennassa on palveluntarjoajallamme tiedonsiirrossa häiriö, joka alkoi 7.5.2024. Tämän jälkeen emme ole saaneet kaikista sähkömittareista tuntikohtaisia kulutuslukemia. Vikaa on pyritty selvittämään. Saimme tänään 13.5. palveluntarjoajaltamme tiedon, että vika valitettavasti jatkuu edelleen osalla mittareista ja vika on yhä selvityksessä.

Toistaiseksi Nivos Onlinessa tasaisena kulutuksena näkyvät tunnit ovat jaettu seuraavasta mittarilta saadusta kokonaislukemasta.

Tavoitteenamme on saada korjattua kulutustiedot Nivos Onlineen pikimmiten. Pahoittelemme vilpittömästi häiriöstä aiheutuvaa harmia!