Meidän kanssamme teet aina kestäviä ilmastotekoja

Onnea on oma aurinkovoimala, maalämpö tai sähköautojen latausjärjestelmä. Emme tee vastuullisia energiaratkaisuja vain itsellemme, vaan autamme myös asiakkaitamme pitämään huolta ympäristöstä.

”Kaikki energiaratkaisumme auttavat pienentämään ekologista jalanjälkeä, olipa sitten kyse lämmitysratkaisuista, aurinkoenergiasta tai liikkumisesta. Viime vuonna ratkaisujen tarve ja kysyntä vain kasvoivat”, kertoo Nivoksen liiketoimintajohtaja Sanna Kokkonen.

Olemme miettineet palvelumme niin, että ne auttavat asiakkaitamme paitsi pienentämään hiilijalanjälkeään, myös säästämään rahaa. Laadukkaita järjestelmiä täytyy vain mitoittaa, käyttää ja huoltaa oikein.

”Kun vaikkapa taloyhtiö miettii järjestelmän elinkaarenaikaisia säästöjä ja rahoitus hoidetaan järkevästi, säästöillä pystytään pitkälti rahoittamaan investointi, eivätkä vastikkeet nouse investoinnin takia. Samalla kaikkien asukkaiden hiilijalanjälki pienentyy merkittävästi”, kuvailee Nivoksen tuotepäällikkö Jerkko Starck.

Liikenteen sähköistyminen on yksi käynnissä oleva murros, jossa pystymme auttamaan asiakkaitamme.

”Ihmisillä on yhä enemmän ladattavia ajoneuvoja, ja monilla taloyhtiöillä, yrityksillä ja kunnallisilla toimijoilla on jo haasteita asian ratkaisemisessa. Latausjärjestelmillä voi olla suora yhteys esimerkiksi taloyhtiön houkuttelevuuteen tai jopa arvoon”, Jerkko toteaa.

Viime vuonna aloimme tehdä taloyhtiöille sähköautojen latausvalmiuskartoituksia, ja kysyntä oli reipasta. Kartoitus selvittää, kuinka latausratkaisu voidaan toteuttaa taloyhtiön sähköjärjestelmän ehdoilla.

Autamme asiakastamme vähentämään työmatkapäästöjä

Mitä laajempi asiakkuus, sitä kokonaisvaltaisempia ilmastotekoja voimme saavuttaa yhdessä. Puutuotealan edelläkävijä Koskisen Oy on esimerkki vastuullisesta yhtiöstä, jonka kanssa teemme kattavaa energiayhteistyötä. Viime vuonna toteutimme Koskisella ensimmäisen hankkeen, joka mahdollistaa työntekijöille ilmastoystävällisemmän autoilun. Nyt Järvelän tehdasalueen parkkipaikalta löytyy sähköautojen latausjärjestelmä, jossa on kymmenen latauspaikkaa ladattaville tai lämmitettäville autoille.

”Meillä on noin tuhat työntekijää, ja valtaosa heistä tulee töihin Järvelään ympäristökunnista. Sillä on iso vaikutus, millä he tulevat töihin ja miten yhtiö pystyy tasavertaisesti tukemaan ympäristön ja ihmisten kannalta fiksuja liikkumismuotoja. Aloitusvuoden poikkeusolot hidastivat latausjärjestelmän käytön yleistymistä, mutta olemme kuitenkin saaneet hyvää palautetta käyttöönoton helppoudesta”, iloitsee liiketoiminnan kehitysjohtaja Kimmo Ahonen Koskisen Oy:stä.

Autamme asiakastamme katsomaan myös tulevaisuuteen ja kehitämme palvelua jatkuvasti yhdessä. Koskisella latauspaikkojen määrää voidaan lisätä jatkossa tarpeen mukaan.

”Käymme säännöllisesti läpi palvelun toteutumista, sähköautoilun kehittymistä ja toimintaympäristön sekä lainsäädännön muuttumista. Olemme Koskisen tukena varmistamassa, että systeemi vastaa tarpeisiin jatkossakin,”Jerkko Starck Nivokselta kertoo.

Kimmo Ahonen on tyytyväinen yhteistyön sujuvuuteen. Myös yhteinen arvopohja merkitsee paljon.

”Luottamus myönteiseen asioiden edistymiseen on yhteistä Nivokselle ja meille. Samoin rohkeus toteuttaa uusia asioita ja olla edelläkävijä sopivissa kohteissa”, Kimmo toteaa.