Mäntsälän valttikorttina vihreät valinnat

Mäntsälän valttikorttina vihreät valinnat – vastuullinen kumppanuus on kaikkien etu

Hiilineutraalius ja energiatehokkuus ovat Mäntsälän kunnalle kunnia-asia. Vihreät arvot eivät jää pelkäksi sanahelinäksi, vaan näkyvät asukkaille myös vastuullisina valintoina.

Kun Mäntsälä etsi uutta sähköntoimittajaa, Nivos valikoitui tehtävään perusteellisen kilpailutuksen päätteeksi. Kunnan yhteistyökumppanina luomme vihreämpää tulevaisuutta yhdessä, sillä jatkossa jokainen kunnan kiinteistöissä käytetty gigawatti sähköä on tuotettu uusiutuvalla energialla.

”Uusiutuvan energian valitseminen oli meille puhtaasti arvovalinta”, kertoo Mäntsälän kunnan tekninen johtaja Mika Pynttäri. ”Haluamme näyttää esimerkkiä ja kannustaa sekä naapurikuntia että yksityisiä asukkaita tekemään samanlaisia valintoja.”

Vihreät valinnat näkyvät positiivisina vaikutuksina myös kunnan imagossa. Vastuulliset ja ympäristöystävälliset ratkaisut ovat valttikortti, jota hyödynnetään kunnan brändäyksessä asukkaille ja yhteisöille.

Yhteistyö tuo voimaa ympäristötekoihin

Ympäristötavoitteiden tuominen käytäntöön vaatii pitkäjänteisyyttä ja tomeraa tahtotilaa. Mäntsälän kunta on ryhtynyt päättäväisesti tositoimiin huomioimalla ympäristövaikutukset esimerkiksi uusien kiinteistöjen suunnitteluvaiheessa ja uusimalla vanhojen kiinteistöjen lämmitysjärjestelmiä ja valaistusta.

”Mikään ei muutu sormia napsauttamalla. Pitää tehdä ympäristötekoja pala palalta, ja tämä sähkösopimus kuuluu niihin”, Mika toteaa.

Yhteinen arvomaailma on poikinut Nivoksen ja Mäntsälän välille hedelmällisen kumppanuussuhteen. Toteutamme yhteisiä projekteja myös muilla rintamilla, esimerkiksi muuttamalla kunnan katuvalot led-valoiksi. Tärkeät tavoitteet vastuullisuudessa ja ympäristöteoissa on helpompi saavuttaa yhdessä.

”Nivoksen kanssa homma on sujunut hyvässä yhteistyössä”, Mika tuumaa tyytyväisenä.