Kuvassa Anni Nivoksen asiakaspalvelussa

Asiakaspalvelustamme kysyttyä kesällä 2024

Kesä on tuonut mukanaan uusia kysymyksiä asiakkailtamme. Koostimme tähän artikkeliin asiakaspalveluumme tulleet eniten kysytyt kysymykset vastauksineen. Näin sinäkin löydät helposti tiedon, jota mahdollisesti tarvitset.        

Muutan pois toiseen asuntoon/kiinteistöön. Mitä minun tulisi huomioida sähkö-, vesi-, kaukolämpö- ja/tai valokuituliittymän osalta?

Sähköliittymä
Kerrostalo-/rivitalo-/vuokra-asunnon sähköliittymän osalta riittää, että ilmoitat sopimuksen päättämisestä joko sähkönmyyjälle tai meille Nivokseen. Tieto sopimuksen päättämisestä kulkee meidän ja sähkönmyyjän välillä puolin ja toisin.

Kun kyseessä on omistuskiinteistö, uusien omistajien tulee täyttää omistajanvaihtolomake.

Muut liittymät
Veden ja kaukolämmön osalta liittymät siirtyvät uudelle omistajalle omistajanvaihtolomakkeen kautta. Omistajanvaihtolomakkeen täyttää uusi omistaja.

Valokuituliittymän osalta uuden omistajan tulee täyttää omistajanvaihtolomake. Sen jälkeen uusi omistaja saa sähköpostin, jonka kautta hän voi valita haluamansa valokuituyhteyden. Yhteys kannattaa tilata heti, koska ilman valokuituyhteyttä, ei voi käyttää valokuituyhteyteen kuuluvaa internetyhteyttä tai katsomaan kaapeli-TV-kanavia.

Huomasithan, että voit siirtää kaikki tarvittavat liittymät samalla omistajanvaihtolomakkeella.

Miten muutan asiakas- tai laskutustietojani?

Jos haluat tehdä muutoksia asiakas- tai laskutustietoihisi, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Mikäli haluat tehdä muutoksia sähkönsiirron asiakastietoihisi, ota yhteyttä myös sähkönmyyntiyhtiöösi, jotta tietosi pysyvät ajantasaisena.

Haluaisin tietää, mikä laskuni status on. Miten saan sen selville?

Voit tarkistaa laskusi statuksen ottamalla yhteyttä Intrumin laskutuspalveluumme. Mahdollisen velkatilanteesi voit tarkistaa Oma Intrumista.

Sinua saattaisi kiinnostaa myös: Usein kysytyt kysymykset laskutuksesta

Minulla on hankaluuksia verkkopalvelulaskunne tulkitsemisessa. Miten minun tulisi lukea sitä?

Laskun ensimmäiseltä sivulta näet kaikki laskun maksamiseen tarvittavat tiedot ja toiselta sivulta erittelyn kulutuksestasi. Katso tarkempi ohjeistus täältä.

Miten teen sähkösopimuksen?

Jotta sähkö virtaa asuntoosi tai kiinteistöösi, tulee sinulla olla voimassa oleva sähkönmyyntisopimus (sähkösopimus) ja sähkön verkkopalvelusopimus eli sähkönsiirtosopimus.

Sähkönmyyntisopimus tulee tehdä valitsemasi sähkönmyyjäyhtiön kanssa. Voit vertailla sähkönmyyjien sopimuksia Energiaviraston tuottamalla sivustolla.

Me verkkoyhtiönä vastaamme toimialueellamme sähkön verkkopalvelusta eli sähkönsiirrosta. Saamme sähkönmyyjältäsi tarvittavat tiedot sähkön verkkopalvelusopimuksen tekemiseksi. Kun verkkopalvelusopimus on valmis, lähetämme sinulle vahvistuksen. Sinun ei tarvitse olla meihin yhteydessä verkkopalvelusopimuksen tekemisestä.

Jos muutat vuokra-asuntoon sähköverkkoalueellamme, katso täältä tarvittavat tiedot sähköverkkosopimukseen liittyen.
Jos muutat omistusasuntoon sähköverkkoalueellamme, katso täältä tarvittavat tiedot sähköverkkosopimukseen liittyen.

Sinua saattaisi kiinnostaa myös: Usein kysytyt kysymykset sähköstä

Miksi Nivos korottaa verkkopalvelun eli sähkönsiirron hintaa?

Hinnannousun taustalla on sähköverkon ylläpito- ja investointikustannusten nousu. Sähköverkon komponenttien hinnat, verkon rakentaminen ja ylläpitäminen on viime vuosina ollut merkittävästi aiempaa kalliimpaa. Sähköverkoston ylläpitoon ja investointeihin tarvittavat varat katetaan asiakkailta kerättävillä verkkopalvelumaksuilla.

Sinua saattaisi kiinnostaa myös: Sähkönsiirto – mitä se on ja mikä siinä maksaa?

Kiinteistöäni ei ole liitetty vesihuoltoverkostoon ja haluaisin tietää, onko liittyminen mahdollista ja kuinka paljon se maksaisi. Mistä saisin tietoa tästä?

Voit katsoa saatavuuskartastamme , onko kiinteistöösi mahdollisesti saatavilla vesi- ja viemäriliittymä. Jos liittyminen on mahdollista, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin ohjaamme viestisi vesihuollon asiantuntijoille. He ovat teihin yhteydessä ja arvioivat tarkemmin liittymien saatavuutta ja kustannuksia.

Tutustu liittymisprosessiin tarkemmin täällä.

Mitä valokuitupalveluunne kuuluu?

Kun hankit valokuituliittymän, saat sillä kaiken tarvittavan: liittymän kaivuutyöt, asennuksen, asiakaspäälaitteen eli modeemin ja kytkennän. Valokuituliittymän lisäksi tarvitset valokuituyhteyden, joka on kuukausimaksullinen palvelu valokuituliittymän omistajalle. Voit tutustua tarjoamiimme valokuituyhteyksiin täällä. Tilaamalla valokuituyhteyden saat kaupan päälle kaapeli-TV:n, josta sinulla on mahdollisuus valita haluamasi kanavapaketit laajasta valikoimastamme.

Sinua saattaisi kiinnostaa myös: Näin rakennamme valokuituliittymän kotiisi


Haluatko pysyä ajan hermolla? Tilaa uutiskirjeemme!

Syötä sähköpostiosoitteesi alla olevaan kenttään ja saat ensimmäisten joukossa tietoa energiaan, veteen ja lämpöön liittyvistä ajankohtaisista aiheista (max 1-2 kertaa kuukaudessa)! Lähettämällä sähköpostiosoitteesi annat meille luvan tallentaa tietosi asiakasrekisteriimme. Käsittelemme asiakastietojasi huolella, tästä linkistä pääset lukemaan tietosuojaselosteemme.