Pariskunta tarkastelemassa laskujaan paperilaskuilta ja tietokoneen avulla.

Sähköhyvitysten maksuosoitusten lähetyksissä ongelmia pankin järjestelmävirheen vuoksi

Me Nivoksella hoidimme sähköhyvitykset osaltamme kaikille siihen oikeutetuille kuluttaja-asiakkaillemme, joilla oli sähkösopimus kanssamme 1.11.2022-31.1.2023 välisenä aikana. Koska sähkösopimukset Nivoksen kanssa eivät ole olleet enää voimassa, emme voineet tehdä hyvitystä sähkölaskuille.

Kaikille tilinumeronsa ilmoittaneille asiakkaille maksoimme hyvitykset kesäkuun lopussa.

Niille asiakkaille, jotka eivät ilmoittaneet tilinumeroaan, toimitimme lokakuussa Osuuspankin kautta sähköhyvityksen maksuosoituksena. Juuri saamamme tiedon mukaan nämä maksuosoitukset eivät kuitenkaan lähteneet pankista eteenpäin asiakkaille Osuuspankin tietojärjestelmävirheen vuoksi. Osuuspankki on nyt korjannut järjestelmävirheensä, joten maksuosoitukset saadaan nyt uudelleen lähetettyä asiakkaille. Laki takautuvasti maksettavasta sähköhyvityksestä on määräaikainen ja voimassa 31.12.2023 saakka. Maksuosoitusten lunastusaikaa on kuitenkin nyt tapahtuneen virheen vuoksi jatkettu 15.1.2024 saakka.

Pahoittelemme pankin järjestelmävirheestä johtuvaa viivettä maksuosoitusten toimituksessa.