Valokuitumarkkina on muuttunut viime vuosina haastavammaksi Nivoksen kaltaiselle paikalliselle monialayhtiölle. Nivoksella sähkö- ja kaukolämpöverkkojemme kasvunäkymät ovat vahvat. Kaupan myötä me voimme ilman lisävelkaa tehdä investointeja, joilla vastaamme erityisesti sähköverkon kasvavaan kysyntään. Luotettavat ja vahvat verkot ovat tärkeä osa alueemme houkuttelevuutta uusille yrityksille ja asukkaille.
Valitsimme Valoon, koska uskomme heidän rakentavan valokuituverkkoa ja alueemme valokuitupalveluita pitkäjänteisesti ja tehokkaasti koventuneessa kilpailutilanteessa.
Valoo on vuonna 2019 perustettu suomalainen valokuituyhtiö ja internetoperaattori. Me Valoolla rakennamme tulevaisuuden Suomea. Missiomme on taata kaikkialle Suomeen yhdenvertaiset mahdollisuudet erinomaisiin nettiyhteyksiin. Valokuituhankkeemme kattavat jo yli 3 miljoona metriä valokuitukaapelia ympäri Suomen ja tarjoamamme nettiyhteydet ovat tutkitusti Suomen nopeimmat. Valoon tarkoituksena on kasvattaa määrätietoisesti valokuituverkon käyttäjämäärää valokuituverkon alueella ja myös rakentaa lisää valokuituverkkoa uusille alueille lähiympäristössä. Lisätietoja Valoon verkkosivuilta osoitteesta valoo.fi .
Nivos myy valokuituliiketoimintansa Valoolle. Liiketoimintakauppa solmittiin 2.6.2025.
Kaupalla ei ole vaikutusta Nivoksen muihin liiketoimintoihin, tarjoamme jatkossakin luotettavat ja vahvat sähkö- ja kaukolämpöverkot sekä vesihuoltopalvelut alueemme asukkaille ja yrityksille.
Valoo vahvistaa asemiaan Suomen valokuitumarkkinoilla hankkimalla omistukseensa Nivoksen valokuituliiketoiminnan, joka sisältää valokuituverkon ja -liittymät sekä niihin liittyvät palvelut, kuten tv- ja viihdepalvelut ja tietoturvapalvelut.
Kaupan myötä asiakkuutesi siirtyy valokuidun ja siihen liittyvien palveluiden, kuten tv- ja viihdepalveluiden sekä tietoturvapalveluiden osalta Valoolle.
Sopimuksesi ehdot ja hinnat säilyvät toistaiseksi ennallaan. Saat Valoolta myöhemmin tarkempia tiedotteita mahdollisista tulevista muutoksista tuotteisiin ja palveluihin.
Liittymäsi, tuotteesi ja palvelusi säilyvät toistaiseksi ennallaan. Valoon on tarkoitus yhdenmukaistaa tuotteita myöhemmin. Saat Valoolta tarkempia tiedotteita mahdollisista tulevista muutoksista tuotteisiin ja palveluihin.
Asiakaspalvelun, teknisen tuen ja laskutuksen yhteystiedot säilyvät syksyyn asti ennallaan. Nykyiseen liittymääsi liittyvissä kysymyksissä, käänny Nivoksen nettituen puoleen.
Voit jatkaa palveluidesi käyttöä normaalisti, kauppa ei aiheuta keskeytyksiä palveluihisi.
Tässä vaiheessa sinun ei tarvitse tehdä mitään.
Saat Valoolta myöhemmin tarkempia tiedotteita mahdollisista tulevista muutoksista tuotteisiin ja palveluihin.
Kaupalla ei ole vaikutusta Nivoksen muihin liiketoimintoihin, tarjoamme jatkossakin luotettavat ja vahvat sähkö- ja kaukolämpöverkot sekä vesihuoltopalvelut alueemme asukkaille ja yrityksille.
Tietoa Valoon palveluista löydät verkkosivuilta osoitteesta valoo.fi
2. Hinnat ja sopimukset
Tilauksesi ja tuotteesi säilyvät toistaiseksi ennallaan. Valoon on tarkoitus yhdenmukaistaa tuotteita myöhemmin. Saat Valoolta tarkempia tiedotteita mahdollisista tulevista muutoksista tuotteisiin ja palveluihin.
Nykyiset sopimusehtosi pysyvät toistaiseksi ennallaan.
Ei tarvitse.
Määräaikaisten sopimustesi ehdot ja hinnat säilyvät ennallaan sopimuskauden ajan.
Toistaiseksi voimassa olevien sopimustesi ehdot ja hinnat säilyvät toistaiseksi ennallaan. Valoon on tarkoitus yhdenmukaistaa tuotteita myöhemmin. Saat Valoolta tarkempia tiedotteita mahdollisista tulevista muutoksista tuotteisiin ja palveluihin.
3. Palvelut ja laitteet
Jatkossa valokuituliittymäsi operaattorina toimii Valoo.
Toistaiseksi Valoo toimii ainoana operaattorina valokuituverkossa.
Nettiyhteys ja sen ominaisuudet pysyvät ennallaan. Jos haluat muuttaa nykyisen valokuituyhteyden nopeutta, ota yhteyttä Nivoksen nettitukeen.
Kyllä ovat.
Laitteesi ja tuotteesi toimivat entiseen tapaan. Valoo ilmoittaa mahdollisista muutoksista aina erikseen.
Tilauksesi, sopimuksesi ja palvelusi säilyvät toistaiseksi ennallaan. Valoon on tarkoitus yhdenmukaistaa tuotteitaan myöhemmin. Saat Valoolta tarkempia tiedotteita mahdollisista tulevista muutoksista tuotteisiin ja palveluihin. Jos haluat tehdä muutoksia nykyisiin palveluihisi, ota toistaiseksi yhteyttä Nivoksen nettitukeen.
Sähköpostiosoitteesi toimii toistaiseksi entiseen tapaan. Saat Valoolta myöhemmin tarkempia tiedotteita mahdollisista tulevista muutoksista palveluihin.
Valoo tiedottaa asiakaspalvelukanavien muutoksista, kun se on ajankohtaista.
Suoraan Valoolle tehdyissä tilauksissa Valoon asiakaspalvelu palvelee arkisin klo 9–17 ja lauantaisin klo 10–16, pyhäpäivisin suljettu. Asiakaspalvelun yhteystiedot löydät osoitteesta valoo.fi/asiakaspalvelu.
Nivokselta saamasi tarjoukset ovat voimassa tarjousten ehtojen mukaisesti.
Uusien valokuituliittymien osalta voit tarkistaa ajantasaisen saatavuuden ja hinnat kotiisi Valoon saatavuushausta. Jos uuden liittymän tilaamisesta herää kysyttävää, ota yhteyttä Valoon asiakaspalveluun .
7. Tietosuoja ja asiakastiedot
Kaupan myötä asiakastietosi ja sopimuksesi siirtyvät Valoo Oy:lle, joka käsittelee niitä jatkossa. Valoon tietosuojaselosteen löydät osoitteesta valoo.fi/tietosuojaseloste
Valoo Oy kerää ja käsittelee yksityisasiakkaiden sekä yritysasiakkaidensa yhteyshenkilöiden henkilötietoja tietosuojaselosteensa (valoo.fi/tietosuojaseloste) sekä EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) ja muun soveltuvan Suomen lainsäädännön mukaisesti.
Nivos ei luovuta Nivokselle myöntämiäsi markkinointilupia kenellekään. Voit itse halutessasi antaa markkinointiluvat Valoolle.
Lisätietoja aiheesta
Nettituki
Palvelemme netti- ja tv-palveluihimme liittyvissä asioissa puhelimitse ma-pe klo 8-16. Kesällä 2025 palvelemme 23.6.-10.8. ma-pe klo 9-15.
Uudet valokuituliittymät tilataan jatkossa Valoolta: valoo.fi/tilaa.